fredag, april 01, 2011

Horse head

Kommer ni ihåg när Jens Orback 2004 uttalade sig om att han inte hade fördomar mot homosexuella? Det lät: "Jag hade också en härlig syster till min mormor i Kanada som levde med en häst. Jag tyckte det var underbart. Låt människor leva med vem de vill, hur som helst. Jag har inga synpunkter".

Jag har heller inte några fördomar mot homosexuella. Det är säkert därför en av mina bästa kamrater och vapendragare, Apa, känner sig bekväm med att gå runt i en hästdräkt på en strand i det där landet down under där alla säger mate till förbannelse.


Att hon ser ut som hej kom och hjälp mig är en annan sak, säkert kissnödig förstås i den där dräkten. Så länge hon är nöjd med att se ut som en häst är jag glad för hennes skull.

Nåväl, 2004 besökte jag och Apa ett land som heter Nya Zeeland. Då lyssnade jag på den här låtlistan och var ball med min minidisc.

Nu ska jag sova.

Ps- Bilden är inte från 2004 utan från 2011. Människan fyller snart 30. Men det ska hon bara ha respekt för.

2 kommentarer:

Håkan/Kemimannen sa...

Låtlistan ser lovande ut. Om jag ska bli ihop med en häst så vill jag helst att det ska vara en skimmel. I övrigt har jag inga synpunkter på sånt.

Wayne sa...

Den är inte riktigt komplett, men duglig. Eller ja, den ser ut som de flesta låtlistor de senaste 10 åren. Skimmel vet jag inte vad det är, så jag kör på en arab.