torsdag, januari 13, 2011

They all call me crazee

Det är torsdag och endast Tomten är vaken eftersom klockan är 07.26. Och så jag då förstås, jag är väldigt vaken. Kaffet smakar huggorm och kroppen är likstel eftersom jag sprang i förrgår. Eller lunkade. Definitionen är egentligen helt oväsentlig, det viktigaste är att jag tog mig runt. Ja, det är det fan.

Anledningen till att jag är vaken tidigast i hela världen när jag är ledig är att jag tvättar. En fyrtiotvätt och sextiotvätt kör jag. Och så hade jag tänkt att köra en vit skjorta separat. Men vet ni vad jag gjorde? Nej, det vet ni inte eftersom jag var själv där i lortstugan och då kan ingen se mig.

Jag kastade i alla fall in skjortan i fyrtiotvätten. Jag bara gjorde det liksom – tänkte att det går som det går. Fy fan så adrenalinet pumpar runt, det var längesen jag kände mig så här levande.

Alltså, det här är heeeelt jävla galet.

Det kan gå precis hur som helst med skjortan. Kanske klarar den sig. Kanske inte. Nu förstår både jag och skjortan precis hur gossarna kände sig i filmen Deer Hunter när det spelades rysk roulette.

Jag ska springa ut i snålblåsten och kolla nu. Den likstela kroppen har börjat skaka.

1 kommentar:

Också skjorttvättare sa...

Spänningen är olidlig.