fredag, maj 28, 2010

Beers, steers and queers

Idag ska jag dricka mellanöl. Under skoltiden fick man läsa om andra barn som drack mellanöl, barn från sjuttiotalet. De barnen hette alltid Marko eller Jussi eller Tolla eller Pirjo eller Juha.

Och så fick man visualisera hur Jussi eller Pirjo på elva år satt i en skogsdunge med utsvängda byxor, träskor, jeansjacka och nån tvivelaktig frisyr och drack fyra burkar mellanöl. Efter det började Jussi eller Pirjo sniffa thinner och sen blev det hasch såklart. Och innan Jussi eller Pirjo låg på en offentlig toalett med heroinkanylen uppkörd i den sista lilla venen hade det förstås hunnits med att sparka ner nån gammal kärring i centrum.

Den kunskap jag bär med mig är då naturligtvis att jag dricker mitt mellanöl ur butelj, annars går det år helvete med allt.

Mitt mellanöl ska jag dricka med norrländska män med håriga bröst. Det ska bli fint. Sen ska vi gå och titta på Wovenhand.

Hej då.

Inga kommentarer: