torsdag, oktober 18, 2007

One day I will kill you

Taktiken att hota läraren och kartlägga hans familj under rättandet av första tentan var lyckad. En molotovcocktail mot garageuppfarten under förra veckoslutet tror jag var avgörande för mitt betyg: Godkänd. Strategi är viktigt när man pluggar.

Hur fira detta nu då?
Första tanken var att locka med kärringen som står och säljer lotter utanför Konsum i grön träningsoverall hem och bjuda på stock. Eller snarare en liten gren kanske. Men det orkar jag inte. Samtidigt tror jag inte att hon är "helt hundra" så att säga, förmodligen därför första tanken hamnade just hos henne. Enkelt byte. Men som sagt, jag orkar inte.

Tänker mig istället ett enkelt firande på egen hand. Kanske duka upp något gott på middagsbordet. Har faktiskt ketchup hemma att smaksätta spagettin med, dagen till ära. Brassa på lite bacon kanske.
Sedan ska jag nog bara glida runt i kalsongerna och dricka folköl. Lyssna på tuff musik från åttiotalets Berlin. Kanske kolla lite vuxenfilm(avsatt och nödvändig tid:ca 36 sekunder). Efter det sitta och kedjeröka under fläkten.
Riskera whiplashskada när näsan kommer för nära armhålan.
Jodå för fan... det rullar på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

som sagt, du är underbar. mer än godkänd. det vet du.

Anonym sa...

molotov...

Anonym sa...

Jag är besviken på dig Wayne! Hade varit trevligt att inspektera ditt virke igår, men istället blev det soffan med chips och dipp som sällskap!

Anonym sa...

Språkpolisen> Dystleksi är den nya folksjukdomen.