lördag, oktober 06, 2007

New life

Jaha, vakna upp bakfull som ett svin i en okänd säng i en okänd lägenhet, för att sedan hitta en lapp på köksbordet:

"Tack för inatt. Var tvungen att dra till jobbet. Finns frukost i kylen, bara att ta. Hoppas vi kan ses igen, saknar dig redan.
Kram och mys/Johan"

Ja, det var väl inte enligt plan så att säga. När jag pratat om ett nytt liv i samband med pluggandet hade jag kanske införskaffandet av en flickvän eller en kvällskurs i salsa i åtanke. Men att jag skulle bli bög, det var en jävla högoddsare. Fan.
Nu är det dock som det är, och jag bör väl kanske ringa morsan och förklara läget. Det där med barnbarn för hennes del verkar väl inte så aktuellt längre.

Ha en häftig lördag kids!

3 kommentarer:

stefanmedo sa...

haha, å nej.

och igår försökte en tokfransig typ som hette jonas förföra mig bara för att jag råkade ha en gyllene blus på mig. true story. den hade tydligen skickat signaler och han blev lite väl häpen när jag sa som det var, att jag hade fruga och barn som väntade där hemma, så till slut gick jag bara. fuck it.

men ja, det är lätt att trilla dit.

alternativet för mig var ju att väl komma hem och gå igenom det vanliga: ingen hemma, kollaps, gråt, stirr på tak, harkel, säng, sömn, förträngelse. och nu när du just påminde mig: flashback, gråtattack, "god's not a woman!", smatter från tangentbordet, kommentar publicerad, wayne nilssonsk handtralla i datasalen, hem igen, repeat cycle.

ibland undrar man vad som är att föredra.

Kulturkoftan sa...

Grattis Freddi! Du får presentera oss på lördag, ska vi säga stora torget kl elva? Eller brukar ni ta långa, mysiga sovmornar du och J? Pusspuss, Slabb

stickling sa...

Jag står till ert förfogande som surrogatmamma. Vi har bra bröstgener i min familj. Men det är också allt.