fredag, juni 29, 2007

Rehab

26/7-07
Någonstans i södra Norge

Jag står inne på 7-Eleven av någon anledning som jag inte minns. Det droppar vatten från min kropp och mina kläder. Jävla vakter på festivalområdet som konfiskerade mitt grodparaply. Allt är blött, har aldrig frusit så mycket. Lera på byxorna, grus i håret. Jag tittar mig vingligt omkring, finns det öl att köpa? Butiken börjar tömmas på folk, skiter väl jag i –Jag är fan som Renegade. I ögonvrån ser två smala ben, tittar dit, ser smala ben men ingen röv. Vafan? Ser ett stort hår, tänker på ett penntroll alternativt Nanne Grönvall. Ser tatuerade armar och inser att jag står för fan två meter ifrån Amy Winehouse!!! Jävlar i helvete! Pulsen ökar, jag trodde mig inte själv riktigt när jag några dagar innan skickade sms till Kolja och skrev ”På tisdag ska jag ligga med Amy Winehouse”.
Åh, Wayne Nostradamus Nilsson!
Jävla Saida Nilsson!

Jag är precis på väg att säga något charmigt och intelligent när jag hör butiksbiträdets otäcka röst
- Du trenger å lemne butikken no!
- Va!
- Vi stenger no, du må lemne butikken no!!
- Fan att jag gör. Jag är svensk och jag gör precis vad jag vill och nu ska snacka med Amy. Förstått lusekoftan?
- Lemner du ikke butikken no trenger jeg til å ringe politien.

Jag tittar mot Amy Winehouse. Hon tittar inte mot mig, men det gör däremot hennes livvakt. En tvåmeters huligan. Han ser ut att ha svart bälte i judo eller karate eller vad fan det heter. Funderar snabbt på att skrika på fyllecockney att jag fan har svart bälte i onani och fylleri. Inser sen att det kanske inte gör ett bra intryck på Amy. Inser att det är lönlöst. Känner ett starkt band mellan mig och Amy som står med en läsk i handen. Jag lommar ut.

Utanför står Apa och väntar. Jag är på dåligt humör. Anklagar Apa för att ha förstört mina hångelchanser på bussen från festivalen. Den snygga tjejen på bussen måste trott att jag och Apa var ett par och jag tycker det var onödigt av Apa att sitta bredvid mig. Hon försöker upplysa mig om att den snygga tjejen på bussen hade pojkvän. Jag lyssnar inte på vad hon säger och frågar istället varför i helvete jag är så lerig och har grus i håret. Därför att du låg på marken och skrek ”Jeg er fra Stavanger” när Queens of the Stoneage spelade säger hon. Fan vad kallt det är säger jag. Jävla Norge. Sedan går vi hem och lyssnar på Sigur Ros. Jag somnar med vetskapen om att jag nästan fick ligga med Amy Winehouse.

4 kommentarer:

Kulturkoftan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kulturkoftan sa...

Jag hade velat se dig när du låg där och gastade. Det hade gjort hela min sommar! Och du sörj inte Amy. Hon har gift sig. Det finns fler kvinnor där ute. Förresten så är hon labil. Det har jag läst. Akta dig för labila kvinnor. Bättre lycka nästa år!

Anonym sa...

jag e labil som fan. och full. fan när ska vi ses?? sluta ligg i leran i norge, kom till farsta o häng me mig- jag planerar att låsa in mig resten av sommaren. jag har börjat röka igen fast det e hemligt. vi kan kedjeröka i smyg. godnatt

Anonym sa...

ja, visst �r det g�tt m� s�m�ster!?