fredag, juni 22, 2007

Dirty black summer

Hjärtat slår hårt och snabbt när jag står framför spegeln och lägger kransen om mitt huvud. Rädd och nervös för återigen misslyckas och att du inte heller i år kommer. Det har ju varit utlovat så länge att du ska komma och ge mig ljus och trygghet. Men det har du ju aldrig gjort. Jag försöker att inte tänka på det så mycket, men ibland är det svårt när jag år efter år möts av mardrömmar istället för av dig. Det har gjort mig en smula introvert och dyster. Nej jag tror att jag skippar det i år. Jag förnedrar mig inte en gång till genom att krypa genom hagar och plocka sju sorters blommor att lägga under kudden. Jag gör det inte igen. 14 midsomrar av besvikelse får räcka. Men jag vill ändå vara vacker, ha någon slags värdighet kvar. Därför lägger jag en krans om mitt huvud och målar mina naglar tjusigt röda. Sommarklänningen är tvättad och struken. Mitt underliv doftar svagt av lavendel. Jag vill vara fin och fräsch om någon skulle råka ringa på fel dörr. Kroppskontakt med myggor. Glad midsommar.

1 kommentar:

stefanmedo sa...

Wayne!

Det känns som att något stort är på gång, att en viss läskig typ har kommit och väckt dig med megafonen igen. Jag väntar ivrigt på nästa äventyr.

Hoppas att du hade en dräglig midsommar.