torsdag, juni 07, 2007

He is the boss of me

Jag satt inne på chefens kontor och en bordsfläkt blåste mig i ansiktet.

- Jo Wayne, jag har några saker jag skulle vilja ta upp med dig.
- Shoot!
- Vadå?
- Ett uttryck som vi ungdomar använder ibland bara. Vad vill du prata om?

Svettpärlor fläckade mitt ansikte, magen hängde över livremmen och min flint som var solbränd avslöjade att min ungdom snart var ett minne blott.

- Incidenten med den här kunden tidigare idag. Vad kan du säga om det?

- Vem då?
- Den äldre kvinnan.
- Jaså, nja, jag bad henne att dämpa sig lite bara. Jag tyckte att hon skrek så fasligt.
- Så du bad henne dämpa sig på ett vänligt sätt?
- Exakt!
- Enligt uppgift så ska du ha sagt ”Om inte kärringjävel snart är tyst så får du en lastpall i arslet!”
- Stämmer inte.
- Men tre andra från personalen säger att du sa så! Samt den drabbade kvinnan!
- Lögn alltihop.
- Så du menar att fyra personer, en del oberoende från varandra ljuger om samma sak?
- På ett ungefär ja. Kan jag gå nu?
- Nej, det är lite fler grejer jag prata om.

Jag tittade mig omkring och blicken fastnade på ett fotografi av hans fru på väggen. Hon såg het ut och jag började fundera på hur hon såg ut naken.

- Wayne, hallå, jag försöker prata med dig.
- Jaja, jag lyssnar.
- Du kanske känner till att Jonte gick hem tidigare idag?
- Den fete lille fan?
- Praoeleven ja.
- Ska du skylla på mig där med? Alltså jag påpekade bara att det kanske är opassande för en tolvåring att väga 132kg.
- Han väger nog normalt för sin ålder. Vad var det här med läsken då?
- Jag tyckte att det var fel att han skulle premieras med läsk när han bara är här och pryar, jag har varit här i snart fem år och jag har aldrig fått någon läsk!
- Men herregud, du får ju lön för att vara här och arbeta.
- Äsch vadå, vi gör en killen en tjänst genom att slippa låta honom vara mobbad i skolan för några dagar. Då tycker inte jag att ska han ska få någon läsk. Sedan så kanske han inser att han borde plugga hårt så han inte hamnar i ett rövhål som detta efter studenten.
- Alltså, du får ju tycka vad du vill. Men du kan inte gå runt och hota folk.
- Får jag gå nu?
- Nej, jag är inte klar.

Min tankar hamnade återigen hos chefens fru och jag tänkte på om hon var rakad och dominant och vice versa.

- Personalfesten i lördags, vad har du att säga om den?

- Lugn och gemytlig.
- Maria i kassan är sjukskriven hela veckan!
- Jaha, är det mensvärk eller?
- Nej, hon är ledsen och känner sig kränkt efter vad du gjorde!
- För att jag räddade hennes liv?
- Och hur menar du då?
- Hon såg ut att bli kvävd så jag gjorde en klassisk Heimlichmanöver!
- Hon dansade med Robban och du kom bakifrån och grabbade tag i hennes bröst! Är det så du utövar en Heimlichmanöver?
- Du vet att Robban har gonorré va?
- Det spelar ingen roll vilken venerisk sjukdom Robban kan tänkas ha. Du kan inte bete dig hur som helst bara för du är intresserad av Maria!
- Jag är inte intresserad av Maria. Jag var full och erotisk. Får jag gå nu?
- Din semester börjar ju först om två veckor men det är nog bäst om du går redan idag.

Jag gick hem. Kom hem i lagom tid till ”Sjunde Himlen” på 5:an. Ett jäkla höjdaravsnitt. Jag ringde chefen och tackade för hans omtänksamhet. Och bad om mobilnumret till hans fru.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHHA!!! Jag älskar dig!

Anonym sa...

Jag tror att chefens fru är rakad...

stickling sa...

Nu börjar jag bli lite orolig här... Det här med att vi ska ha en bebis... Är du gravid? Har du testat dig? Vi skulle kunna göra det tillsammans om du känner dig lite nervös.

Angående buskligget. Jag är helt inne på att skippa det här med förspel. Det känns mest bara bökigt. Dessutom så fördröjer ju detta målgången och om jag har förstått det rätt så är det målgången vi siktar på? Jag har alltid föredragit en mer regelrätt pang-på-metod, kan det kännas som att det passar även i detta sammanhang?