tisdag, juni 19, 2007

Video killed the radio star

För fem minuter sedan så ville jag förklara känslan av självförtroende och folköl. Nu finns bara känslan av folköl kvar. Tänkte glatt återberätta om hur jag efter Roskildefestivalen 1999 opererade bandaren strax innan begravningen i en sjö. Om hur jag heroiskt skruvade upp mekaniken och bortforslade rester från när vi eldat rökelse i phonesuttaget. Om den oerhörda stolthet en pojke med både tummen och kuken mitt i hand kände då!
För att återgå till nutid.
För några timmar sedan pajade datorjäveln och i desperation körde jag in en tysk p-våffla från 1976 i videon för att kunna ruska tupp någorlunda fort. Och vad händer? Videojäveln börjar bråka. Ringde snabbt en polare för att fråga om man med våld kan bända ut videokassetbandet. Klokt nog svarade han att man kan skruva av överdelen och med hand fösa ut videokassettbandet. Och med bandaren från Roskilde i starkt minne så började jag skruva. Och just nu så vet jag inte vart jag vill komma för jag börjar bli bra jävla full. Men videojäveln är blottad och trasig. Fuck it, jag går och köper cigaretter istället. Och lyssnar på tuff musik.

1 kommentar:

Anonym sa...

...men du lyckades iallafall laga datorn som pajade, eftersom du är aktiv på nätet. Eller bloggar du (mot all förmodan) från mobilen?