tisdag, juni 12, 2007

White rabbit

På väg hem från Samhall idag stannade jag vid det lokala damlagets fotbollsträning. Där stod jag i värmen och skrek glåpord och gjorde obscena gester tills jag blev ombedd av materialförvaltaren av ge mig av. Orkade inte bråka så jag muttrade att de alla ändå förmodligen var flator så jag knallade vidare hemåt. Började tänka på djur och på hur mycket jag tycker om djur. Gjorde en liten lista på mina favoritdjur:
1.Tigrar
2.Hundar
3.Pandor
4.Koalor
5.Muttor

Listade även de jag tycker sämst om:
1.Spindlar
2.Ormar
3.Insekter överlag
4.Donatella Versace

Av en slump dök en man av indiskt ursprung upp och undrade om jag ville köpa en kanin. Är det en bra kanin? frågade jag. It is a very funny bunny, sa han. Cut the crap man sa jag och undrade hur mycket han skulle ha för den. 10 rupier blev svaret. Eftersom jag inte var uppdaterad med dagens valutakurser så slängde jag till honom 629kr och en dosa med snus och ryckte åt mig kaninen. Så nu sitter jag här med kaninen som jag ännu inte döpt. Det är det bästa köp jag någonsin gjort. Äntligen en liten vän. Funderar på att tjäna pengar på den lilla varelsen. Lära honom tricks och sådant. Jag har aldrig hört talas om en kanin som kan ysta ost inför publik. Har ni? Vilken jävla succé det skulle bli på Kiviks marknad tror jag. Wayne Nilsson och den fantastiska ostystarkaninen! 10 för dom stora och 5 för dom små i ett fett jävla cirkustält som sväljer 10000 pers. Jag skulle få vara klädd i frack eller galaklänning och kaninen i ett violett kaninlinne. Kaninen är så söt nu när den skuttar omkring och markerar revir bland skivsamlingen. Åh nu tuggar den på antennkabeln. Haha vad rolig den är. Oj jävlar nu blixtrade det till...fan...hmmm...det ryker...helvete också.
Ok!
Nu är min enda vän död.
Tack Gud!
Ska jag spola ner den i toaletten som farsan gjorde med guldfiskarna när man var liten eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du ska flå kaninen, strimla den, och göra en najs wok av köttet. Eller så slänger du ut den genom fönstret. Toalettalternativet lät kanske inte så bra med tanke på risken för stopp i rören. Lycka till! /Muqtada al-Sadr

Kulturkoftan sa...

Briljant!!!