tisdag, november 27, 2007

Please, please, please, let me get what I want

Idag är det tjugofyra dagar kvar till julafton. Eller va fan... idag är det den tjugosjunde november... hm, det blir alltså trettioen dagar kvar.

Jag börjar om.

Idag är det trettioen dagar kvar till julafton.
Det är inte så jävla kul tycker jag. Jul är inte så kul. Särskilt inte juldagens drickande och mötet med så kallade "gamla vänner" som vänder hemåt.

"Jaha, du jobbar som designer i New York sa du, och snortar kokain från svanken på Lindsay Lohan om helgerna. Det låter schysst. Vadå? Vad jag gör? Näääee va fan… det vanliga vet du. Jo förresten jag var i Norge en helg i somras, det är ju kul att vara internationell. Sedan så bjöd jag Farmen-Blondie på sista slurken av min Marinella utanför folkparken på midsommar, skönt att få känna sig som en riktig stekare ibland. Jävla kul att både du och jag skulle lyckas i livet!"


Jaja, jag orkar inte fokusera på juldagen just nu. Här har ni min önskelista inför julafton istället:
*Ett par hörlurar.
*Kalsonger och strumpor.
*En prenumeration på Fokus.
*Nån härlig Eau de Cologne
*En GPS-mottagare (alltså mest för att vara trendig då det ändå är årets julklapp, saknar dock körkort och bil, men jag kan ju ha den på cykeln när jag drar till grillen. Det imponerar nog på brudarna)
*Einstürzende Neubautens senaste skiva – Alles Wieder Offen.
*Checkar med täckning.
*En avsugning, utan några som helst krav på motprestation.

6 kommentarer:

Anonym sa...

blir det någon julöl i år? Jag tycker att det vore skoj att dra ihop "grabbgänget" å prata strunt å kanske ta en tjeckisk öl (ska tydligen vara gott) Hörde att du kommit ut från rehab och att det går bra på Samhall. Sa du att du monterar sopborstar? Ja, själv har jag fått ansvar för att konsolidera Nasdaq-börsen till ett mer renodlat finanscentra, löneförhöjningen på 200% gör ju inte att jobbet känns mindre stimulerande. Har tjackat en kåk på Long Island för övrigt, du vet frugan vill ha närmre till naturen och kidsen börjar bli större, skönt med lite distans till jäktet på Manhattan. Nej, vi får tala mer när vi träffas, ska bli himla trevligt, jag hör av mig! "Peace"

Anonym sa...

Blir det som vanligt iår att att vi slår oss ihop för några öl innan det blir dags för utgång. Som slutar med besvikelse, folköl och ett par stekta ägg hemma hos dig?
Fan vad jag ser fram emot juldagen...

stickling sa...

Ett kok stryk ska du få av mig. Ta bort länken till min blogg bara sådär. Kan inte minnas att jag skulle gjort någonting som möjligtvis skulle kunna ha upprört din delikata natur till den grad att jag så brutalt raderas från denna i övrigt så fantastiska blogg. Skämmes.

stickling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
stickling sa...

Nä skojade bara. Du ska få James Blunts nya. För att sätta färg på ditt 2008.

Anonym sa...

Lars: Det lutar väl tyvärr ditåt ja.

Stickling: Vill du kalla mig "slynjävel" när du ger mig ett kok stryk? Kanske har jag varit en stygg flicka och måste straffas... det skulle även du gilla.