tisdag, november 13, 2007

Big-Jesus-trash-can

Det har snöat idag, flyttfåglarna har packat ihop och kvar finns endast enstaka skatjävlar som vill stjäla matsilvret. Ge fan i mitt silver och mitt smink. Det stör mig att vintern är här, vintern är en jävla hora. Vad hände med hösten och att gå hand i hand med någon skönhet bland gula löv och avgaser?
Det stör mig även att utsikten från den nya lägenheten är en kärringjävel i en pinnstol. Fan, här har man varit bortskämd med lesbiska tonårsflickor och peepshow i flera år . Nåja, nästan i alla fall.
Irriterar mig också på att de kvinnliga utbytesstudenterna på universitetet håller så pass låg klass utseendemässigt. Borde det inte införas någon slags kommitté som sållar bort de värsta i alla fall. Ungefär som en viktkontroll av synth- och gothflickorna på Arvikafestivalen som jag länge förespråkat.
"Nä du, Morticia Gravedigger Andersson, att försöka trycka in 85kg blek kropp i en lackkorsett i storlek XS funkar inte fattar du väl? Sminka av dig, sätt på dig en joggingdress och ställ dig vid skampålen där borta!"
Jag önskar att jag var mer som Jesus ibland. Jesus brydde sig inte om snöflingor, skator eller om andra människor var estetsikt tilltalande eller inte. Han bara drog omkring och mådde bra, satt på ljugarbänken med en flaska vin och snackade skit. Lärde lärjungarna om blommor och bin och gick på vattnet för att imponera på brudarna. Kanske helade någon kanin eller kvinna ibland för syns skull. Ja fy fan... Han hade det allt bra den där Jesus.


Jesus tyckte om vin och att vara snäll mot andra människor, särskilt barn/dvärgar

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror jesus hade lite kul med dom där dvärgarna också. en hand in under särken och livet leker. ja, det är sånt som jag bara drömmer om.

Anonym sa...

är besviken på dig Wayne, vill inte att du ska va som jesus...

Anonym sa...

Ja, den där kontrollen vid ingången på Arvikafestivalen har man ju länge förespråkat. Förstår inte vad problemet är. Det är ju ändå så många ungdomar och annat löst folk som låter sig bli lurade att jobba gratis där. Släng in ett par till vid incheckningen och problemet är löst. Och i samma veva få en högre kvalitet på festivalen...

Anonym sa...

Hahahha! jesus e fan blåst! /äl