söndag, november 25, 2007

Future fail

Om (eller snarare när) allt går åt helvete med studierna så har jag ändå lite olika försörjningsalternativ i fickan. Ett alternativ är att öppna en matvarubutik.
I min matvarubutik är självklart inte pensionärer välkomna med sina hasande steg bakom rollatorer samtidigt som de sprider en odör av död och säckväv. Dessa gångblockerare är ju ett mycket stort irritationsmoment. Barn och tillhörande familjer är även de givetvis portade. Funderar kanske på att till och med förbjuda kvinnor i butiken. Mest för att det inte ska bli tjat om att ta in moderna produkter som fullkornspasta, pesto och naturgodis i sortimentet. Nej, ett kundklientel bestående av män i åldern 20-45 utan några specifika krav, förutom bra priser på folköl och korv, är nog det ultimata. Jag kommer förmodligen inte anställa någon kvinna i kassan heller, detta för att inte distrahera mina manliga kunder. Det bästa är nog om jag själv sitter i kassan, inget jävla småprat om vädret kommer att uppmuntras. Betala och gå ut, tack.
Blir det ingenting med mina planer om en matvarubutik så kommer jag nog att rikta in mig på knark. Mitt mål är att inom tio år vara ledande inom narkotikahandeln i hela världen. Är dock inte så naiv att jag tror att det bara är att styra handeln på Plattan (Gustav Adolfs torg i Stockholm för er som inte är världsvana) utan någon som helst erfarenhet. Eller dra till Colombia och tro att jag kan ta kontrollen över kokaplantagen med kraschade universitetsstudier som vapen. Därför ska jag börja från scratch och starta med att bygga upp en verksamhet genom att langa alkohol till högstadieungdomar.

Men det får bli folköl eftersom jag inte har några smugglingskontakter, och inte fan orkar jag dra mig till Systembolaget. Nu ska jag diska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

blir du sur om jag ber dig ta in rättvisemärkta bananer i sortimentet, trots att jag är man mellan 20-45? (Jag är cirka 30 år) Men om du blir storimportör av ladd eller annat godis så blir jag ju givetvis glad som en speleman...

stickling sa...

Din affär låter underbar! Kan du bara se till att folk är redo att betala när de kommer fram till kassan så att man slipper stå å vänta på nån dum jävel som desperat letar plånboken i en kvart, då skulle vi ju kunna börja diskutera buskligg -08.