måndag, november 19, 2007

The downward spiral

Jaha ja, under helgen nåddes ett nytt lågvattenmärke av undertecknad. Nej, jag har inte sysslat med köpeknull. Jo det har jag, men inte nu i helgen.
Jag har spelat Yatzy.
På Internet.
Full.
En fredagskväll.
Det känns en aning misslyckat måste jag erkänna.
Jag spelade med två vänner, Varulven och Zombie. Så det känns ju som en liten tröst att även de är relativt misslyckade som spenderar en helgkväll med Yatzy på Internet och alkohol. Varulven känns lite extra misslyckad som under spelets gång förmodligen hade stånd. Rent poängmässigt kanske jag inte tog hem segern, men jag kan ändå gå rakryggad eftersom jag inte sysslade med glåpord i chattfönstret. Kort utdrag från dialogen:
ZombieFan jag vinner det här!
VarulvenMen du har minst kuk.
VarulvenFan va cool jag är!
ZombieBögjävel!
WayneGrabbar, kan vi inte försöka att respektera varandra?
VarulvenSuuug!
ZombieKäften fitta!
VarulvenJag norra Europas största kuk!
WayneLåt oss koncentrera oss på spelet och hålla en värdig nivå.
VarulvenSuuuug!
Och så höll det på. Så minns jag det i alla fall. Att spela Yatzy över Internet på fredagskvällarna bör inte bli en vana. Det kommer ju knappast att stärka mina chanser att få kroppskontakt med en kvinna. Det närmsta jag kommit en kvinna i helgen var förut när jag åt mat... fiskbullar i hummersås.

Det känns lite trist.
Nu ska jag lägga mig och krama kudden.
Det har blivit måndag och uppförsbacken är lång,
tänk så ironiskt, när det går mer och mer utför...!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där varulven verkar vara en cool typ. Finns han på riktigt eller är det bara någon karaktär du hittat på?

Anonym sa...

Stellan: Varulven finns tyvärr på riktigt, det är en otäck typ.

Maria sa...

Ha ha!! Hoppas mitt skratt inte väcker grannen.

Du är bra.