måndag, juli 02, 2007

My legendary girlfriend

Idiot. Jag borde ha vetat bättre än att ge mig in i den där fittgallerian idag. Hade missbedömt vädret och satt på mig för mycket kläder. Hade för mycket tid at slå ihjäl innan favoritbaren öppnade. Gick in i fittgallerian som jag hatar för att kolla böcker. Det första jag ser efter visst orienterande är henne. Den legendariska. Tänker snabbt att jag ska smita undan, men hon har sett mig. Helvete. Jag står där ofullkomlig som vanligt. Orakad med Cramps-tröja. Hon frågar hur jag mår. Bra säger jag försynt.

Ställ motfråga ställ motfråga ställ motfråga!!!

Tystnad.

Hon frågar om jag bor kvar i lägenheten. Jag säger ja. Hon frågar om jag jobbar kvar på samma ställe. Jag säger ja. Tomas Ledin-klyschor in absurdum. Hittar ingen motfråga, för rädd att få fel svar. Rädd att hon efter tre år gått vidare. Börjar pilla på cigarettpaketet. Hon säger att hon ska shoppa vidare på rean med hennes väninna. Vill skrika att jag slutat partydroga, för att få det att verka som om jag utvecklats som människa. Inser att hon aldrig kände till mina drogvanor. Hon går, jag står kvar. Stryker svett från mitt ansikte. Jävla fittsommar.

"love is for fools and all fools are lovers
it's raining on my house and none of the others
love is for fools and God knows I'm still one
the sidewalks are full of love's lonely children
the sidewalks are full of love's lonely children
the sidewalks are full of love's ugly children
the sidewalk regrets that we had to kill them
and..."

4 kommentarer:

stickling sa...

Du har ju alltid mig. Jag är varken legendarisk eller flickvänsmaterial men dock ett hyfsat tidsfördriv.

Kulturkoftan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kulturkoftan sa...

Ska vi starta en klubb? Den kan heta "Bitterfittor of the world unite summer of 2007". Kontaka mig för vidare information.

Anonym sa...

Partydroga? Kallas rökandet av röd Prince för det nowadays?