fredag, september 07, 2007

What difference does it make?

Se mig, skrek jag.
Älska mig, skrek jag.
Svaret jag fick var – Gå hem och lägg ditt jävla fyllo!
Men jag var inte full, inte på sprit i alla fall. Full av självömkan dock, nästan överdoserad.

Så jag gick hem.
Och nu sitter jag här. Studerar den vita, tomma väggen med efterblivna ögon.
Har bestämt mig för att dra.
Till Finland. Tungsinthetens borg. Jag tror att jag passar bra in där. Bo i en skabbig lägenhet i en förort till Helsingfors. Sitta på en liten pall, dricka sprit. Inte ha några ambitioner. Inte ha några drömmar. Inte ha några sexuella fantasier. Så skönt, så lätt. På sin höjd gå till den lokala puben och dricka en Lapin Kulta. Men där blir jag väl knivhuggen för att jag använder handkräm. Död åt det svenska böghelvetet liksom. Kanske har jag bara romantiserat bilden av Finland. Jag känner mig förvirrad.
God natt.

Inga kommentarer: