måndag, september 03, 2007

I had too much to dream last night

Jag drömde något otäckt inatt. Jag drömde att jag blev inlåst i en bunker tillsammans med Televinken.
Televinken hade en stor jaktkniv i famnen, han tryckte jaktkniven mot min strupe och krävde att jag skulle avslöja varför jag såg så jävla rädd ut.
Jag sa att jag var rädd för livet och det här med att sluta på Samhall för att istället studera kanske inte var så klokt. Televinken började skratta och sa att jag var en jävla kärring. Sedan blev det tyst.
Televinken pissade i ett hörn. Hans urin rann mot mig, jag orkade inte flytta på mig. Mina byxor blev blöta, min hud började klia. Sedan frågade Televinken hur många kvinnor jag legat med. Jag sa som det var och Televinken påpekade återigen att jag var en jävla kärring. Televinken hade legat med halva Europa sa han.
Det gjorde ont att höra, det gjorde ont att Televinken var mer man än jag. Ett litet bögigt halvfabrikat gjort av trä.
Sedan stack Televinken jaktkniven i min hals och spottade på mig. I samma ögonblick kom Anita och hämtade honom. De log tillsammans. Ensam låg jag döende på golvet.


"I don't sleep
so I don't dream
So I don't
wake up frightened"

1 kommentar:

Anonym sa...

Vafan, va det här nån slags metafor för våran relation? Jag känner mig träffad...