lördag, augusti 25, 2007

I´m sorry

Nyss hemkommen från sista arbetsdagen på Samhall. Nu ska jag bli fattig och gnällig jävla student. Klaga över ekonomin och vifta med CSN-kortet på Systembolaget och kräva rabatt.

Som sagt, sista dagen gjord och innan jag gick hem så smög jag in på chefens kontor. Där började jag intensivt att tänka på Lena Olin samtidigt som jag ruskade tupp. Sedan skrev jag en lapp

”Hej Chefen. Detta var min sista dag, därför ska du få leka ”Hitta satsen” . Lycka till! Tack för ingenting./Wayne”

Detta ångrar jag lite nu. Tanken har slagit mig att åka tillbaks till jobbet, bryta mig in och torka bort satsen innan chefen kommer på måndag. Men risken att bli påkommen av någon hormonstinn jävla väktare som blir upphetsad av att misshandla mindre människor är för stor. Därför ber jag nu om ursäkt för mitt tilltag. Jag tror inte att du läser det här chefen, men ändå –Förlåt!.

Satsen ligger i den översta byrålådan. Under pärmen. Det kan även ha kommit stänk på tangentbordet, jag vet inte riktigt.

Vill även passa på att be om ursäkt för en sak till. Det var jag som spred ut att du under åttiotalet var en känd Palmehatare och att du figurerade i Palmeutredningen. Vet inte varför jag gick runt och sa det egentligen. Förmodligen på grund av bekräftelsebehov och rädslan för att inte passa in bland gubbarna på lagret.

Får väl även erkänna att det var jag som stal pengar ur kakburken i lunchrummet. Du vet, ”hitta-på-något-kul-tillsammans-burken". Det var fel av mig. Det var även fel av mig att sedan peka ut Niclas, den förståndshandikappade praktikanten, som den skyldige. Men jag tycker samtidigt att den där Niclas inte bidrog med särskilt mycket, så kanske var det lika bra att han fick sluta. Summan jag stal var 67kr ochjag ska göra rätt för mig.
Vi lägger upp en räntefri treårig betalningsplan. 67kr är mycket för en student, jag måste ju ha råd att dricka öl också.
Hoppas vi är ok.
Ha en kul lördagkväll!

3 kommentarer:

stefanmedo sa...

haha, bästa på länge. i can relate.

synd att det inte blev skåne för dig, gamle man. du hade gjort dig bra här nere. är det något skrivrelaterat du ska gå nu?

Aila-lisa sa...

Du är så skev! Som en bekant så välformulerat skulle ha utbrustit om detta oerhört underhållande inlägg. Det konstiga är att jag nog inte uppfattade dig som lika skev i verkligheten.

Anonym sa...

..mer som en uppblåst, pompös jävel va?