söndag, september 06, 2009

True love will find you in the end

Till alla er som hoppades på att jag skulle kissa ner mig eller få huden sönderfrätt av vigvatten eller sopa i mig en sjuttis av nervositet innan vigseln eller bara göra bort mig i största allmänhet så vill jag bara väldigt moget säga: Fuck you!

Nu är det konstaterat att jag är Sveriges bäste marskalk. Rakryggat och stiligt lämnade jag över ringarna till prästen som verkade vara lite förvirrad. Det där talet som grunderna gjordes till vid en bardisk i Berlin och vars framförande jag varit lite orolig för eftersom jag fuckade upp totalt vid en redovisning på universitetet dunkade jag enligt uppgift in galant. Fick nästan lite överdrivet med beröm för både innehåll och presentation efteråt. Att jag inte lyckades övertala bruden till en nip slip vid fotograferingen utanför kyrkan är egentligen det enda misstag jag begick.

Försökte jobba lite på en ung kusin. Inte min kusin dock, där tycker jag att gränsen går. Vid släktband och Maud Olofsson och andra djur ska man sätta stopp. Blev dock brädad av en dalmas som med halvt viskande sliskig gubbröst uppmanade henne att dricka mer sprit. Jag insåg direkt att jag mött min överman. Det är helt okej att förlora tycker jag om motståndaren är bättre. Bara att lyfta på hatten och buga.

Grämer mig lite för att jag ägnade mer uppmärksamhet åt den blivande sjuksköterskan med den attraktiva näsan. Men va fan, det kanske kommer fler tillfällen.

Denna dag har varit extremt lågproduktiv. Har lidit av ett svårartat efterskalv och blivit ovän med en pizzabagare, det är typ allt. Jag är sällan otrevlig mot folk, inte direkt överjävligt och skitnödigt trevlig heller kanske om jag inte behöver. Nu är säkert andra av en annan åsikt, men ändå. Jag ringde i alla fall och beställde en simpel standardpizza. Det skulle ta tio minuter. När jag kom dit började det med att den jäveln skulle ha 20 kr för en Cola. 33 cl. Idiot. Sen insåg jag han inte alls bakat min förbannade pizza med motiveringen att det ibland händer folk luras. Jaha!? Men vad fan är då vitsen med att ringa och beställa och få besked om en tidsangivelse? Huvudvärk och värme och hans nonchalanta attityd gjorde att jag svor och krävde pengarna tillbaks och förklarade för honom att han var dum i huvudet.

Nåväl, nu ska jag ta kudden och täcket och spendera natten i hissen, ty det luktar tjejparfym där. Min egen jaktolja tror jag att jag lyckades slarva bort inatt.

Hej då. God natt. 



3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Se där ja. Blev lite orolig där ett tag. Liksom föör tyst här.

...och vi tar 5 kr för en burkläsk i våra butiker..

...och pizzerian vägg-i-vägg med närmaste butiken hemifrån, är alltid färdig på 10 minuter...

Wayne sa...

Och på vilket jävla sätt hjälper det mig? Va? Hur älskling? HUR?

MonasUniversum sa...

Nämen jag tänkte bara att du skulle få höra hur vi har det här borta i finområdet.

Så att du vet vad du går miste om.

Darling.