söndag, september 27, 2009

Running dry

Jaha, att komma hem till en mörk lägenhet på söndagar och själv vara i ett bedrövligt jävla skick börjar bli en vana. Det är bara att konstatera att jag aldrig kommer lära mig vissa saker, vad orkar jag inte gå in på.

På tåget hem tittade jag på en sol som försvann bakom trädtoppar och älgbarn (kan även ha sett skogsrået, men jag vet inte säkert) och lyssnade på Godspeed You! Black Emperor och tänkte på en flicka jag träffade igår och listade anledningar till att hon ska bli min fru.

– Hon var snygg
– Hon var 32 år, en lagom ålder och hon borde ha lärt sig hur en slipsten ska dras. Dessutom har 80 % av mina tidigare fruar varit sjuttiotalister så jag vet hur de ska tas. Dock kan det tänkas att hon inom kort vill skaffa barn. Men hon får vänta i alla fall tre år för det
– Hon hade en fin lägenhet med ett bra läge som dessutom var rymlig vilket gör att mina grejer får plats utan problem
– Hon har en bra utbildning och ett bra jobb, vilket borde göra att hon drar in en del flis som i sin tur kan resultera i att jag slipper jobba och kan göra viktigare saker
– Kommer inte på något mer

När jag tittar på listan så kan jag väl erkänna att den känns lite ytlig. Jag har fokuserat på materiella ting och utseende. Men det vore samtidigt också ytligt att komma med fraser som ”hon var helt fantastisk på alla sätt och vis, underbar” eftersom jag inte kan göra en rättvis bedömning efter bara några timmars dimmigt umgänge. Det kan också tyckas vara märkligt att jag bara tar för givet att hon vill bli min fru. Jag har till och med svårt att tro att hon ens har tänkt i de banorna. Jaja, va fan, den som lever får se.

Nu ska jag sopa i mig en flaska industrirengöringsmedel och skrubba kroppen med stålull i ett litet försök att tvätta kroppens in- och utsida fri från orena tankar och efterskalv. Och så måste jag dricka vatten, kroppen är dränerad. Hej då.

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Men lilla gubben: läget. It's all about LÄGET!

Och det var fan inte bra. Konstiga människor, I tell you.

Vi får nog snacka lite mer om det här innan du packar några jävla kartonger.

Wayne sa...

Men älskade hetsiga jävla kärring, det var väl kanske inte det där läget vi pratade om tidigare serru!