söndag, september 19, 2010

As I sat sadly by her side

Jaha.

Okej.

Att Alliansen skulle ta övertaget igen kom väl egentligen inte som ett oväntat njurslag. Tyvärr. Så är det, folk ser kortsiktigt och kåtfradgan rinner när man får några hundralappar mer att stoppa i plånboken. Att offentlig service som skola, vård och omsorg går åt helvete spelar mindre roll.

Folk är idioter och tänker mest på personlig profit.

Typ. Så är det.

Men att folk skulle vara helt jävla förbannat fittigt efterblivna i det här landet kom litegrann som en överraskning. Jag trodde faktiskt inte det, att folk skulle kasta sin demokratiska rättighet på ett gäng gamla jävla skinnskallar som låtit håret växa och bytt kängorna mot slips och utan något att komma med förutom en jävligt ogrundad rädsla för islam.

Fy fan.

Det här en förbannad skam för Sverige.

Kul att vi ligger i samma liga som Ungern, Holland, Danmark, Norge, Frankrike och whatjävlaever. Vi hade lite stolthet innan, lite.

Moder Svea gråter. Jag vill ge henne en kram.

10 kommentarer:

Jesper sa...

Mycket bra sammanfattat. En extremt pinsam dag för Sverige, och de 20% av befolkningen som tyckte det var en bra idé att skita i att gå och rösta idag bör i rimlighetens namn skämmas lite extra över detta. Fy fan.

Anonym sa...

Jag känner ett antal människor vars resonemang gick ut på att det inte fanns någon poäng med att rösta när det inte fanns några vettiga alternativ att rösta på. Och det förstår jag. Jag hatar arrogansen, men Mona Sahlin är ingen jävla frälsare hon heller precis.

Anonym sa...

edit: ..dock håller jag fullständigt med när det gäller det där alltför sent aborterade aset Åkesson och hans pack.

Yevonde sa...

Ja just nu känns det lite hopplöst. Inte den verklighett jag vill att mitt barn växer upp i.

Anonym sa...

Gruppkram.

Anonym sa...

hoi! hvorfor blander du inn Norge i dette?

Ewi sa...

Liberté, égalité, fraternité, R.I.P.

fy fan för dylikt pack i riksdag eller annorstädes.

Josefine sa...

Så du tycker att Göran och de andra sossarna skötte skolan BRA!? Jag gick i kommunal grundskola och det har givit mig men för livet. Jag förstår inte att så många människor är så rädda för förändring. Alliansen ser till att det äntligen händer lite saker i det här landet.

Men fan att SD kom in. Dock tycker jag att man borde se fördelen med det; nu måste de stora blocken inse att den integrationspolitik de har jobbat med inte fungerar.

Christian sa...

9,1 miljoner röstade inte på SD.
300 000 röstade på SD.
Alliansen var/är 7 000 röster från egen majoritet.
Då hade SD inte varit något reellt problem; lågpannade individer finns det alltid.

Niklas sa...

Väl sammanfattat Wayne! Mycket väl sammanfattat!

Men jag är övertygad om att dessa nazis kommer göra bort sig så pass under dessa fyra år att dom får lägga ned SD sen...

Eller så hoppas jag det bara...