fredag, december 19, 2008

Everything is so cold

Jag fryser. Det är som att rimfrost har beblandat sig med skammen som täcker min kropp. Det är obehagligt. Och elementen är komplicerade. Det irriterar mig att vanliga lekmän när det kommer till tekniska kunskaper inte ska kunna premieras med lite elektrisk värme. Och mänsklig värme finns inte inom räckhåll. Jag ska önska mig en päls i julklapp. Det spelar ingen större roll vad för slags päls det är, bara den kommer från något utrotningshotat djur. Jag vet inte varför, men jag inbillar mig att utrotningshotade djur värmer bättre. Hade jag inte varit portad från det kommunala badhuset så hade jag tillbringat mycket tid i bastun där. Men det att jag är nekad tillträde gör inte så mycket. Det är äckligt där. En snuskig beläggning pryder golvet. Och på kommunala badhus så får man fotsvamp, det har jag sett på TV-reklam. När det kommer till badhus är jag för en privatisering. Så är det.
Att placera en stol i duschen här hemma är annars ett alternativ. Ja så får det nog bli. Där ska jag sitta hela jävla helgen och låta vattnet värma mig. Kanske tar jag med en bok så att jag kan läsa när det blir långtråkigt. Men då måste man väl laminera eländet, och att plasta in 468 sidor vet jag inte om det finns energi till. Så jag sitter nog bara på min stol och stirrar i 48 timmar och tinar upp. Sjunger en lovsång eller två, ältar något gammalt groll och romantiserar det där som Lasse Holm kallar kärlek. Kanske rakar jag av allt hår på min kropp och av det avlägsnade håret spinner jag en päls. Det är fredag och jag är kall och utrotningshotad.

Inga kommentarer: