onsdag, november 12, 2008

Fly me away

Jag är ett offer. Ett brottsoffer. Jo, nu kan jag lägga till det på meritlistan också. Någon eller något har kapat hänglåset till mitt källarförråd. Angreppet mot mig som person upptäcktes i måndags, men det är först nu som jag orkar bearbeta och tala ut om chocken. Kvällstidningarna är givetvis underrättade. Känner mig oerhört kränkt och utsatt. Vem vill mig så ont? Funderar på en polisanmälan. Men eftersom det här landet har ett borgerligt styre så har väl mitt ärende mycket låg prioritet. Den gnutta empati som fanns har ersatts av ett enda stort jävla tänk på profit där mycket ska ha mer. Hade mitt efternamn varit Von Apfelstjärt så hade det förmodligen varit annorlunda. Jävla idioti. Men nu är det som det är och i dagsläget inte mycket att göra åt. Förutom att gnälla förstås, det kan jag göra med mycket gott samvete eftersom jag inte bidrog till att pöbeln skulle få makten.

I skrivande stund sitter jag och väntar på att malariatabletterna ska kicka igång. Men det verkar inte hända något speciellt. Det gör mig lite besviken, hade förväntat mig ett jävla åk, men det verkar ju inte bli av. Förmodligen borgarnas fel det med. Jo, så måste det vara.
Fick ett vykort från Soda idag. Det är något slags kattdjur som motiv. Och då menar jag inte någon polsk jävla bondkatt, utan en riktig. Typ gepard. Eller om det är en leopard, vette fan. Finns det lodjur i Afrika? Nåväl, vykortet lyder: Jambo Mzungo, nu är det två veckor kvar till din ankomst till Nairobbery. Tror att du kommer uppskatta Tusker och naturen här nere mycket. Ska bli kul å se dig. Men inte på något bögigt sätt då, eftersom det är olagligt här. Peace/Soda

Misstänker att Tusker kan vara ett ölmärke. Och att sodomin får ske i lönndom, ja, det är väl okej. Nej nu jävlar ska jag diska och äta saltgurka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl att det finns Lariamskadades riksförbung i U.K. Man kan ju liksom bli knäpp på heltid... Må Gud vara med dig käre pôjk!

Wayne sa...

Det där låter ju inget vidare. Nog lika bra med utebliven effekt då kanske.