onsdag, augusti 20, 2008

All cats are grey

Idag har jag hjälpt Daijma och Soda med att flytta. Det var ungefär lika kul som det brukar vara att flytta. Jag spände mina armar mycket i fall att någon snygg tjej skulle gå förbi, men det var bara en gammal kärring med käpp som passerade på gatan.

Saker som jag nästan tappade:
1 st. tv
1 st. värdefullt arvegods
1 st. tavla

Saker som jag tappade:
1 st. soffkudde


Soffkudden tappade jag i en vattenpöl på gatan, men det var ingen som såg och slug som jag är bar jag in den snabbt och lade den upp o ner i soffan. Sedan gick mest omkring med händerna i sidorna och raljerade högljutt om att jag förmodligen var världens bästa flytthjälp och undrade när det skulle bli utlovad flyttöl.
Nu har jag dock fått lite dåligt samvete angående soffkudden, jag borde kanske ha sagt något direkt. De hade nog inte blivit arga, det är ju sånt som händer när man flyttar hade de nog sagt och så hade det inte varit mer med det. Men nu när de upptäcker det i efterhand så kanske de blir irriterande och börjar ifrågasätta varför soffkudden är lerig. Därför tänker jag ge bort en kattunge i inflyttningspresent och helt sonika skylla på den jäveln om jag skulle bli beskylld. Jag måste ge bort den ikväll i fall de upptäcker fläcken snart. Har sett en katt som stryker omkring i området, den ska jag fånga med en håv. Det är en visserligen ingen unge, men jag tror inte att varken Daijma eller Soda kan något om katter så jag antar att inte de reagerar på att katten väger 19 kg och är lite trött i stegen. En rysk bondkatt, trofast och rustik som fan, ska jag säga och klappa den. Hoppas att de blir glada. Jag tar håven och går nu.

Inga kommentarer: