måndag, juli 21, 2008

Intro

“ - Det skulle du ha tänkt på innan du bedrog Johannes!”
Den meningen har varit bosatt i mitt huvud sedan några dagar. Jag vet inte varför. Jag vet inte vem Johannes är eller vem det är som bedragit honom. Inte en aning. Förmodligen är det en kvinna som bedragit Johannes, det är det som kvinnor är bra på, att gnälla och bedra (även om jag själv inte veterligen varit med om det, men man läser ju så mycket i tidningarna). Men det kan lika gärna vara en man. Som sagt, jag vet inte.
Jag har sagt meningen högt många gånger för mig själv och kommit fram till att den gör sig bäst med en dialekt som härstammar från Göteborg. Man ska säga den jävligt släpigt och viskande, då blir den blir lite extra störande.
Har kanske tänkt att tillämpa den i kassan på Samhall när något har blivit fel.
- Ursäkta, jag betalade 199kr för den här, men det stod 149kr på skylten!
Då ska jag titta på personen i fråga med avsmak och förakt.
- Det skulle du ha tänkt på innan du bedrog Johannes!
För att sedan benhandla idioten som luft.
Den borde förvisso passa bra in i en deprimerande tv-serie som till exempel Svenska Hjärtan. Jag borde sälja meningen till Solveig Tärnström. Eller till någon av manusförfattarna.

Undrar om de köper oneliners?
Nu ska jag sova.

Eat my fuck.

2 kommentarer:

stefanmedo sa...

haha, FANTASTISK mening på alla sätt och vis. ju mer man vrider och vänder på den. tack.

Anonym sa...

men trots det, Wayne och stefanmedo... -Det skulle ni ha tänkt på innan ni bedrog Johannes! Skämmes ta mig fan! /Stig Torstensson