onsdag, december 14, 2011

My christmas card to you

Ett sånt här fint julkort kan man få om man är vän med mig och sköter sig. Och det har Linda fått. Håhåjaja.


Det är fint att få glädja andra. Och om Linda blir glad av att se sig själv avbildad som en klok kanin, sin karl som en rakryggad ren med välskapta bakben, sin son som modern kyckling och tomten som tomten, ja då bidrar jag gärna till det. Sån är jag. Givmild och varm.


Nu har Linda något att titta på det sista hon gör innan hon somnar och det första hon gör i arla morgonstund. Det känns som att vi är en del av Noaks ark, kommer hon förmodligen att tänka.


Jag har räddat hennes jul, det känns bra.


Tindersticks har för övrigt släppt en video från det kommande albumet. Låt oss titta på den och sedan slänga ihop något rivigt till middag.


3 kommentarer:

Lennart Pettersson sa...

Och då blir det en pastagratäng med mycket, mycket sambal oelek. Så jag nästan storknar, liksom... Märry Kristmäs, baj te väj!

Wayne sa...

Lennart: Sambal är bra, fortsätt så. God jul på dig.

Fasching sa...

Makalöst fint julkort! Kan inte vänta tills jag får mitt. Hur ska du kunna toppa det där liksom? Så sjukt spännande.