tisdag, november 01, 2011

Call it stormy Monday but Tuesday is just as bad


Maudag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag. Där gott folk har ni veckans alla dagar. Om mitt kunskapsförråd finns det delade meningar men rabbla veckodagarna som rinnande vatten det kan jag fan. Väck mig mitt i natten och jag kan till och med återge det hela på tyska. Och på hittepådanska om jag får tänka efter en stund.


Nåväl. Idag är det tisdag. En mycket slug skitdag som i den monstruösa skuggan av maudagen får sköta sin tvivelaktiga verksamhet utan granskning eftersom allt fokus läggs på veckans första dag.

Tisdag är uppkallad efter Tyr som var en gammal fornnordisk typ som tydligen var med och fjättrade Fenrisulven. I övrigt tycker jag inte att den där Tyr verkar ha pysslat med några överdrivna stordåd. Drack säkert bara en massa mjöd och spände väl kanske på sin kärring då och då. Ja, han kallade nog sin tjej för kärringen inför grabbarna, eller regeringen om han var riktigt misslynt över något beslut taget på hemmaplan.

Undrar förresten om det är många vargjägare som diggar Tyr eftersom han band den där Fenrisulven? Jo, så är det nog. Han åt säkert en massa får Fenris.

På latin heter tisdag dies Martis. Lite häftigt namn kan ju tyckas men jag anser inte att man ska bli så särskilt imponerad över latinska ord. Rectum är säkert latin och hur jävla glamouröst är det egentligen?

Jag orkar inte motivera varför tisdag är en skitdag, lite måste ni tänka själva också. Men som snabbt exempel kan ju fettisdagen nämnas. Semlor är tillsammans med TV4 det mest överskattade vi har i det här landet och snart börjar det där jävla tjatet om hur gott det är. Bah.

Nu har det blivit november också. Därför lyssnar vi och tittar på, en mycket homoerotisk, Morrissey. Hej då.

5 kommentarer:

Joakim sa...

Jag är besviken.. Jag har alltid tyckt att din blogg är mer än toppen-bra, den är helt enkelt superb! Men att klanka ner på semlor är bara inte rätt. Det som är såå gott! Okej, kanske inte själva semlan då, men grädden iallafall! Grädde är jättegott och väger upp värdet på semlan lite.

Joan sa...

Hej, eller hur en nu inleder ett kärleks/beundrarbrev...
Jag saknar dig så mycket nu när du skriver så sällan och undrar lite vad för viktigare saker du har för dig.

Själv gör jag väl inte så mycket mer än att lyssna på bra musik och dricka vin.

Nåväl, nog tjatat om det, till min egentliga fråga: "dejtar" du?
Jag är som lite avståndsförälskad i dig och tänker att de allra flesta djur (mårdhund och hyena undantaget) uppskattar bekräftelse och fysisk samvaro med andra djur.
Är detta något du skulle kunna tänka dig?
MVH/kontaktannons-på-blogg-tjejen

Big J sa...

Bloggvärldens hunk. Det är du det, kompis.

Wayne sa...

Joakim: Tack ska du ha. Jag är ledsen för att jag gjort dig besviken.

Joan: Det låter trevligt och tack för fina ord, men tyvärr har jag slutat med tjejer och sånt.

Joan sa...

Smart drag! Jag funderar också på att sluta med tjejer och killar...