onsdag, augusti 24, 2011

Let´s go to bed

Jag är glad i hatten eftersom jag varit på krog och druckit ungefär sju öl. De ungefärliga sju ölen har gjort mig trött. Trötthet är något extremt skönt när man har en säng inom räckhåll där man kan få sträcka ut valrosskroppen och lyssna på radjå och låta John Blund lägga piller i vattenglaset på nattygsbordet.

Och sängen finns nära, men det finns inga lakan och tjafs i den eftersom jag tvättade imorse. Det var tråkigt att göra det, när jag blir stor ska alla i Sverige vara lika mycket värda så att det inte bara är tjejer som tycker att det är roligt att tvätta och städa och annat tråk. Fan va bra ni har det egentligen, ni kvinnor.

Det tar ungefär två minuter att fylla sängen med kläder. Inte så lång tid egentligen, men den mentala uppförsbacken är lång och brant just nu. Alternativet är att lägga mig utan lakan inatt men det är en aning pundaraktigt och förmodligen trist imorgon.

Under tiden jag funderar får ni lyssna på en låt av Tommy Nilsson. Det är nog bland det jävligaste som gjorts på svenska, men enligt ryktet har det inte hindrat Kemimannen att handskriva texten som en dikt till sin fru när något extra skulle firas. Men rykten är bara rykten och fan vet jag. Hej då.


4 kommentarer:

Chem man sa...

Ja, det stämmer som du skriver. Tyvärr fick jag nej. Dels för at jag har ful handstil och dels för att det inte var långhelg.

Ni är släkt va, du och Tommy? Erkänn.

Wayne sa...

Så tråkigt, prova runt jul igen och läs in dikten på kassett.

Vi är släkt ja, har samma tänk.

Systerkitty sa...

"Jag ska tända ljus i en ring av lust". Exakt där spydde jag.

Wayne sa...

Men det hettade samtidigt till lite hos dig.